مسیر کسب‌وکار رسام > بلاگ > طراحی وب‌سایت‌ واکنش‌گرا(ریسپانسیو) چه سودی دارد؟

طراحی وب‌سایت‌ واکنش‌گرا(ریسپانسیو) چه سودی دارد؟

واکنش‌پذیری وب‌سایت شما بی‌تردید عامل مهمی در بهبود تجربه کاربری و اجتناب از اشتباهات رایج سئو است که می‌تواند مانع از رتبه‌بندی گوگل شما شود. و در حالی که طراحی وب ریسپانسیو یک عامل رتبه بندی تایید شده نیست، گوگل اهمیت آن را در موارد متعدد نشان داده است، به این معنی که میان سایت‌های واکنش‌گرا و آن‌هایی که بهینه نشده‌اند تفاوت معنا داری در رتبه‌بندی دیده می‌شود. در این جا راه‌هایی را برای انجام این کار معرفی می‌کنیم و همچنین به اهمیت و سودمندی‌های آن می‌پردازیم. با بلاگ رسام همراه باشید.

طراحی واکنش‌گرا به چه معناست؟ چرا به آن نیاز داریم؟

طراحی وب ریسپانسیو (RWD) شامل ایجاد صفحه‌ها و برگه‌های وب است که در انواع دستگاه‌ها و اندازه‌های صفحه به خوبی نمایش داده می‌شوند. این شامل پروسه و رعایت نکاتی است که منجر می‌شود سایت شما دسترسی راحت‌تری داشته باشد و در نتیجه ترافیک بیشتری را جذب خواهید کرد.

طبق برآورد‌ها موبایل‌ها نزدیک به نیمی از ترافیک جهانی اینترنت را به خود اختصاص می‌دهند اگر فواید دیگر را در نظر نگیریم تنها این عامل کافی است تا اهمیت طراحی واکنش‌گرا را به خوبی درک کنیم ضمن این که اکثر بازدیدکنندگانی که برای اولین بار وارد سایتی می‌شوند اگر نمایش درستی در موبایل ندشته باشند احتمالا دیگر هیچ‌گاه به آن سایت باز نخواهند گشت.

1- قابلیت دسترسی و استفاده بهتر

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد اگر برگه شما در موبایل و تبلت به خوبی نشان داده نشود ممکن است قسمت‌‌هایی از سایت شما برای کاربران قابل دسترسی نباشد و در نتیجه چون آن‌چه را که می‌خواستند پیدا نکردند احتمالا سایت شما را ترک می‌کنند.

طراحی ریسپانسیو باعث می‌شود اطلاعاتی که می‌خواهید به کاربران نشان دهید منظم شوند و بنابراین کاربران سریع‌تر به خواسته‌شان می‌رسند و همچنین تشویق می‌شوند تا دوباره به وب‌سایت شما سر بزنند.

2- موبایل اولویت اول گوگل است.

بر کسی پوشیده نیست که گوگل در سال های اخیر به سمت رویکرد «اول از طریق موبایل» حرکت کرده است. با بیشتر شدن جستجوی کاربران از دستگاه‌های تلفن همراه نسبت به قبل، نمایش آسان وب سایت‌ها در هر دستگاهی اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. هدف گوگل ارائه محتوای ارزشمند و قابل دسترس به کاربران است. این الگوریتم بیشترین تمایل را برای رتبه بندی سایتی دارد که متناسب با این الگوریتم باشد – واکنش‌گرا بودن و کاربرپسند بودن. گوگل از وب‌سایت‌هایی که برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه‌سازی شده‌اند استقبال می‌کند.

3- تجربه کاربری بهتر

اگر مقالات سئو را مطالعه کرده باشید همیشه رد پایی از تجربه کاربری به چشم می‌خورد، گوگل سعی می‌کند محتوایی را رتبه‌دهی کند که کاربران بیشتری را راضی نگه می‌دارد. طراحی واکنش‌گرا ارتباط مستقیمی با بهبود تجربه کاربری دارد، تجربه کاربری خوب به بازدیدکنندگان اطمینان و اعتماد می‌دهد و کاربران خوشحال یک پتانسیل برای تبدیل شدن به مشتری را دارند.

5- کاهش نرخ پرش

نرخ پرش یا Bounce Rate معیاری است طبق آن نرخ بازدیدکننگانی که بعد از ورود به سایت شما آن را بدون این که به صفحه دیگری بروند، ترک می‌کنند، مشخص می‌کند، واضح است که هرچه نرخ پرش کمتر باشد شما محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنید و در نتیجه ترافیک وب‌سایت شما بالاتر خواهد رفت. نرخ پرش بالا همچنین ممکن است نشان دهد که وب سایت شما به سرعت بارگیری نشده است یا تجربه مثبتی را که کاربران به دنبال آن هستند ارائه نکرده است.

طراحی ریسپانسیو کاربران را در اولویت قرار می‌دهد، تعامل آن‌ها با سایت شما را آسان می‌کند، و به گوگل اعلام می‌کند که سایت شما برای جستجو در هر دستگاهی ساخته شده است.

هم‌رسانی

برچسب‌ها:  سئو ، طراحی سایت

نوشته‌های بیشتر

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

جدیدترین مطلب