مهم‌ترین نکات سئو که در سال 1401 روی آن‌ها متمرکز می‌شویم.

ترندها می‌آیند و می‌روند، ولی کدام یک ارزش سرمایه‌گذاری دارند؟ در این نوشته به برخی از مهم‌ترین نکات و ترندهای سئو در سال 1401 می‌پردازیم.

هر سال متخصصان سئو به دنبال یک گوی جادویی هستند، حتی افراد با تجربه می‌خواهند راهی پیدا کنند تا بدون دردسر یک سایت را به سرعت به رتبه‌های بالا بیاورند.

هنوز راهی پیدا نشده است ولی ما همچنان به دنبال آن هستیم حتی اگر هیچ وقت به آن نرسیم تلاش‌های ما ارزش امتحان کردن را دارند.

در این نوشته

اصول اولیه را به خاطر بسپارید.

همیشه تکنیک‌های بروزی وجود دارند اما در اینجا یادآوری می‌کنیم که اصول سئو و بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو زمان زیادی است که تغییر نکرده است.

به جای دنبال کردن باگ‌های الگوریتم‌های گوگل یا ترندهای زودگذر پیشنهاد می‌کنیم بر روی اصول تمرکز کنید. اصول سئو هنوز همان هستند.

در مورد نتایج سئو تضمینی وجود ندارد ولی می‌توانیم مطمئن باشیم بعد از انجام این کارها به رتبه‌بندی قابل قبولی برای کلمات کلیدی دست پیدا می‌کنیم. در اینجا گزینه‌هایی را با عنوان پایه‌های سئو معرفی می‌کنیم.

1- کدنویسی و ساختار وب‌سایت

کدنویسی وب‌سایت شما یا به عبارتی دیگر این که سایت شما چگونه ساخته شده است اساس استراتژی بازاریابی و سئوی شماست. از طراحی و اصول زیبایی گرفته تا سرعت و تجربه کاربری وب‌سایت همه با کد نویسی ارتباط دارند؛ برای سئو، مهم‌ترین نکته آن است که موتورهای جست‌وجو چه واکنشی به محتوای شما داشته باشند.

کدنویسی مناسب شاید شما را به رتبه‌های بالا نرساند اما کدهای بد بدون شک به سئو آسیب می‌رسانند.

برای بررسی نحوه اجرا و کدهای وب‌سایت خود بهتر است از یک متخصص وب کمک بگیرید.

 

2- محتوا

کلمه‌ها مفاهیم مهمی را منتقل می‌کنند، برای محتوای با کیفیت‌تر سعی کنید همه‌جانبه به موضوع نگاه کنید.

باید محتوایی داشته باشید که مشتریانی که برای خرید مشکوک هستند به اعتماد کافی دست پیدا کنند یا کاربرانی که دنبال پرسشی هستند بعد از خواندن نوشته شما به حس رضایت برسند.

همچنین شما باید در محتوای خود از کلمه کلیدی یا عبارت مورد نظر برای رتبه‌بندی استفاده کنید؛ طبق گفته گوگل محتوای شما باید تخصصی و قابل اعتماد باشد.

به زبان ساده محتوایی بنویسید که ارزش کلیک کردن روی آن را داشته باشد.

3- پیوندها و ارتباطات

قبلا در مورد پیوندها و اهمیت لینک‌سازی بحث کرده‌ایم، این چیزی است که یک سئوکار خوب را از یک متخصص سئو جدا می‌کند.

ساخت لینک سخت است و معمولا نیاز داریم تا روابط عمومی را با دانش سئو ترکیب کنیم. یکی از تکنیک‌های موثر در این زمینه همکاری با مشتریان یا شرکای تجاری است که می‌تواند لینک‌های ارزشمندی را به ما بدهند.

نوشته‌هایی که منجر به دریافت لینک می‌شوند شاه کلید لینک‌سازی به شمار می‌روند.

رسانه‎‌‌های اجتماعی مستقیما بر روی سئو اثرگذار نیستند ولی داشتن استراتژی مناسب برای این شبکه‌ها برای تقویت محتوا و جذب بازدیدکننده، حیاتی به نظر می‌رسد.

4- بررسی داده‌ها

داده‌ها معمولا مسیر درست را به شما نشان می‌دهند.

گوگل آنالیتیکس به تنهایی اطلاعات مفیدی را در اختیار شما می‌گذارد، از جمله ایده‌های محتوا، بازخورد در مورد UX، رفتار کاربران و موارد بسیار دیگر.

این اطلاعات بسیار مهم هستند، یک داده بسیار جزیی می‌تواند مشکلات بزرگ وب‌سایت را آشکار کنند و مسیر پیشرفت شما را تغییر دهد.

سعی کنید برای این اطلاعات وقت بگذارید، اگر وقت کافی ندارید یا نمی‌دانید چگونه داده‌ها را تحلیل کنید، استخدام دیگران برای این کار قطعا ارزشش را دارد.

مخاطب خود را بشناسید.

شناخت کاربران ترند جدیدی برای ما محسوب نمی‌شود ولی با بررسی عملکرد تیم‌‍‌های بهبود سئو می‌توانیم ضعف آن‌ها را به خوبی مشاهده کنیم.

فقط به این دلیل که کاری که ما به عنوان سئوکار انجام می‌دهیم ماهیت فنی دارد، به این معنی نیست که مخاطبین هم مانند ما فکر می‌کنند. متخصصین سئو باید در تحقیق کلمات کلیدی، تغییرات UX، تولید محتوا . اساسا کارهای دیگر مرتبط با سئو، همدلی با کاربران را تمرین کنند. اطلاعات نرم‌افزارهای آماری مانند گوگل آنالیتیکس به شناخت مخاطبان کمک بسیاری می‌کند.

در بیشتر موارد شخصی که سایت را بهینه می‌کند با مخاطب متفاوت است برای همین همیشه تاکید می‌شود که برای کاربران بنویسید نه موتورهای جست‌وجو!

 

نتیجه

  • تعقیب گوی جادویی را متوقف کنید.
  • تلاش برای رعایت اصول اولیه که سال‌هاست ثابت مانده‌اند را دوچندان کنید.
  • به یاد داشته باشید که رتبه‌بندی در هر کلمه کلیدی می‌تواند متفاوت باشد.
  • این مطلب را به اشتراک بگذارید!
هم‌رسانی

برچسب‌ها:  سئو

نوشته‌های بیشتر

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

جدیدترین مطلب