مسیر کسب‌وکار رسام > بلاگ > نکات استفاده از پست‌های چرخ و فلکی اینستاگرام

نکات استفاده از پست‌های چرخ و فلکی اینستاگرام

پست‌های چرخ فلک اینستاگرام یکی از جذاب‌ترین نوع پست‌ها در حال حاضر هستند، شما می‌توانید با این 5 نکته، آن‌ها را هر چه بیشتر کنید. یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های اینستاگرام در سال، رسمی شدن آن بود که این برنامه دیگر فقط برای اشتراک‌گذاری عکس نیست. اکنون، با ویدیو، تجربه خرید و موارد دیگر می‌توانید کارهای بیشتری در اینستاگرام انجام دهید. در این نوشته می‌خواهیم نکاتی در مورد پست‌های چرخ و فلکی مطرح کنیم.

پست‌های چرخ و فلکی(Carousel) چه شکلی هستند؟

اگر با این نوع پست آشنا نیستید، این پست‌ها « به سبک آلبوم» در فید شما هستند که می‌توانند حداکثر 10 تصویر یا عکس را در یک زمان شامل شوند. اولین باری که شخصی پست را در حساب خود می بیند، اولین عکس را به عنوان جلد پست نشان می‌دهد. اما برخلاف پست‌های معمولی، در صورت عدم تعامل کاربر، این فرصت را دارد که دوباره نمایش داده شود، این بار تصویر بعدی را نشان می‌دهد. چه در حال بازاریابی یک نام تجاری با محصولاتتان هستید یا یک برند آموزشی که اینفوگرافیک‌های مفید را برای آموزش مخاطبان ایجاد می‌کند، کَروسل‌ها راهی عالی برای قاب‌بندی محتوا به روشی قابل هضم و جذاب هستند.در اینجا چند روش برای ایجاد کروسل‌های جذاب اینستاگرام وجود دارد.

1- اصول اولیه تولید محتوا را به خاطر بسپارید.

اول از همه، به یاد داشته باشید که چرخ فلک اینستاگرام تنها یک نوشته معمولی با قالب متفاوت است. حتی می توانید ابتدا پست را به عنوان یک مقاله درآورده و از آن ایده بگیرید، سپس زمانی که یک پیش نویس ایجاد کردید، آن را طوری قالب‌بندی کنید که در یک کروسل قرار گیرد. یکی از موثرترین تکنیک ها: مخاطبان خود را بشناسید و مستقیماً با آنها به عنوان یک شخص صحبت کنید. حتی اگر در یک پلت‌فرم عمومی هستید که صدها یا هزاران نفر پست شما را می‌خوانند، می‌خواهید هر خواننده احساس کند که در حال گفتگوی شخصی با آنها هستید. یک راه آسان برای انجام این کار استفاده از زبانی مانند «شما» به جای واژه‌های سوم شخص است. همچنین باید مطمئن شوید که از قانع‌کننده‌ترین اطلاعات یا تصویر برای جلب اعتماد خواننده استفاده می‌کنید و در طول چرخ و فلک به محتوای هر تصویر دقت کافی را می‌کنید

2- از اولین تصویر به عنوان سربرگ استفاده کنید.

اولین تصویر در چرخ و فلک موضوع پست و در واقع مهم‌ترین پیامی است که می‌خواهید به وسیله پست خود به کاربران برسانید. شما باید با اولین تصویر مانند عنوان یا سربرگ رفتار کنید. هدف تصلی آن این است که مردم را وادار به توقف و توجه کند. بقیه کروسل، مانند سایر تصاویر و کپشن، می تواند به اهداف دیگر پست رسیدگی کند و پیام فرعی را منتقل کند. اگر در حال ایجاد یک اینفوگرافیک هستید، در نظر داشته باشید که اسلاید اول را در یک عبارت کوتاه و پررنگ نگه دارید که افراد را به بقیه اطلاعات بکشاند. شما 10 تصویر کامل برای رساندن پیام کامل خود دارید. بگذارید تصویر اول کار خود را انجام دهد و آن را ساده نگه دارید.

3- مردم را تشویق کنید تا ورق بزنند.

هنگامی که با اسلاید اول توجه افراد را به خود جلب کردید، باید آنها را در حال پیمایش نگه دارید. مانند هر فعالیت بازاریابی، بهترین راه برای واداشتن کسی به انجام کاری که امیدوارید این است که از او درخواست کنید یا از او بخواهید. فقط یک خط ساده در کپشن شما با یک دعوت به اقدام(Call to Action) برای کشیدن انگشت باید این کار را انجام دهد. به عنوان مثال، اینفلوئنسرها اغلب چیزی مانند « برای دیدن موارد بیشتر، انگشت خود را روی صفحه بکشید!» قرار می‌دهند. نه تنها این جمله ساده نشان می‌دهد که پست یک کروسل است، برای هر کسی که قبلاً متوجه آن نشده بود. همچنین برای هر کسی که قبل از خواندن آن مجبور به کشیدن انگشت نشده است کمی کنجکاوی ایجاد می‌کند. یکی دیگر از کارهایی که برندها و اینفلوئنسرها اغلب انجام می‌دهند این است که یک سیگنال تصویری به پست اضافه می‌کنند، مانند فلشی که در همه تصاویر به جز تصویر نهایی به سمت راست اشاره می‌کند. همچنین می توانید یک خط یا شکل پیوسته داشته باشید که در تمام تصاویر “ادامه” داشته باشد.

4- مطمئن شوید که هر اسلاید می‌تواند به تنهایی دارای معنی باشد.

نکته دیگری که باید هنگام طراحی اسلایدهای چرخ و فلک  خود در نظر داشته باشید این است که هر اسلاید بتواند به تنهایی کاربر را متوجه منظور شما کند. آیا تا به حال با کروسل برند دیگری روبرو شده‌اید که تک تک اسلایدهای آن را کاربران زیادی به اشتراک می‌گذاشتند زیرا همه آن‌ها این اصول را رعایت کرده بودند؟ این هدف نهایی در اینجاست. شما هرگز دقیقا نمی‌دانید که اولین تصویری که یک نفر با آن مواجه می‌شود کدام است، زیرا افراد می توانند تصاویر خاصی را در استوری‌ها و پیام‌های خود به اشتراک بگذارند. به علاوه، هنگامی که کاربر اولین تصویر را دید، پست ممکن است دوباره در فید او ظاهر شود و یکی از عکس های دیگر را نمایش دهد. همه تصاویر یک نقطه ورود بالقوه هستند.

5- همه چیز را منسجم نگه دارید.

در حالی که سعی می‌کنید هر تصویر را به شکلی درآورید که می‌تواند به تنهایی بامعنی باشد، مطمئن شوید که به‌طور 10 طرح گرافیکی مجزا را به جای یک نمایش اسلاید منسجم طراحی نکنید. باید که تصاویر بخشی از یک سریال به نظر برسند. برخی از راه هایی که می توانید این کار را انجام دهید عبارتند از: استفاده از فونت ها و رنگ های یکسان در سراسر گرافیک. استفاده از فیلترهای ویرایش و سبک‌های مشابه روی عکس‌ها. قرار دادن عنوان یا واترمارک در پاورقی هر اسلاید. استفاده از قالب طراحی یکسان برای هر گرافیک.  پس از ایجاد چرخ و فلک‌های منسجم، می‌توانید مطمئن شوید که همه پست های شما به خوبی با هم ترکیب می‌شوند.

آن‌ها را در حال کشیدن نگه دارید!

با این نکات، می‌توانید پست‌های چرخ فلکی اینستاگرام را منتشر کنید که باعث می‌شود مردم بیشتر از یک تصویر ثابت، آن را لایک کنند و به اشتراک بگذارند. این یکی از مؤثرترین راه‌ها برای افزایش تعامل شما در اینستاگرام است.

هم‌رسانی

برچسب‌ها:  آموزش اینستاگرام

نوشته‌های بیشتر

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

جدیدترین مطلب