مسیر کسب‌وکار رسام > بلاگ > چگونه یک وب‌سایت موفق داشته باشیم

چگونه یک وب‌سایت موفق داشته باشیم: نکات کلیدی

ما نیاز داریم که وب سایت‌هایمان نتیجه‌ای پرثمر برای تلاش‌های فروش و بازاریابی ما باشد. 9 فاکتوری که کاربران را به سمت یک برند سوق می‌دهد را بیاموزید. صرف نظر از اینکه بودجه کمی دارید بهترین کاری را که می‌توانید انجام دهید ممکن است ساخت یک وب‌سایت باشد؛  یک وب سایت قوی در را به روی فرصت های زیادی باز می‌کند.

وب‌سایت‌های خوب ابتدا بازدیدکننده را در نظر می‌گیرند، تجربه کاربری عالی ارائه می‌کنند و می‌توانند به موتورهای بازاریابی قدرتمند تبدیل شوند.

شما در بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری می‌کنید تا افراد را به سمت وب‌سایت خود سوق دهید – اکنون باید تجربه‌ای را که آنها انتظار دارند را هنگام ورود ارائه دهید. در اینجا چند نکته کلیدی را بازگو خواهیم کرد.

1- اهداف واضحی داشته باشید.

هنگام راه‌اندازی پروژه‌های کسب‌وکار یا مبتنی بر وب همیشه تعیین هدف جزو گام‌های ابتدایی محسوب می‌شود اهدافی که شامل خود برند و مشتریان آن برند است.یک وب‌سایت زمانی می‌تواند ترافیک و فروش ایجاد کند که مطمئن شویم می‌توانیم خواسته مشتریان هدف را برآورده کنیم و خدمات خود را به شکلی رضایت‌بخش ارائه کنیم.

حس دردناکی خواهیم داشت هنگامی که سرمایه زیادی برای یک پروژه صرف کنیم اما به دلیل سردرگمی هیچ‌کس نداند که چرا باید مشتری ما شود.

برای شروع همیشه نیاز به مشاوره احساس می‌شود.

2- بودجه‌بندی درست

این که سرمایه خود را بر چه اولویتی تنظیم کنید اهمیت بسیاری دارد، ممکن است به خاطر سرمایه‌گذاری اشتباه دیگر امکان ادامه کسب‌وکار برای شما ممکن نباشد، عده‌ای برای وب‌سایت خود خرج زیادی می‌کنند و دیگر نمی‌توانند مبلغی به بازاریابی و تبلیغات اختصاص دهند برای همین باید از چند جنبه به موضوع نگاه کنید و مسیر پیشرفت کسب‌وکار خود را در آن مسیر تصور کنید.

وب‌سایت‌های عالی همیشه پرهزینه نیستند، امروزه با وجود CMSهای پیشرفته مانند وردپرس امکان راه‌اندازی سایت‌های پیشرفته با هزینه کمتر وجود دارد.

3- اعتماد مخاطبان خود را به دست آورید.

در مورد آنچه ارائه می‌دهید و آن چه از مشتریان می‌خواهید واضح و شفاف باشید، اگر به طور خلاصه بگوییم باید طوری به نظر بیایید که آن‌ها هنگام بازدید از سایت شما انگیزه پیدا کنند و دلسرد نشوند، مثلا اگر فروشنده کالایی هستید سعی کنید در مقایسه با وب‌سایت‌های دیگر قیمت منطقی‌تری عرضه کنید یا خدمات پس از فروش قوی‌تری ارائه دهید تا کاربران برای خرید ترغیب شوند.

طراحی و شکل ممکن است بسیار اثرگذار باشد به اندازه‌ای که تنها به خاطر ظاهر زیبا یک وب‌سایت ترافیک بیشتری نسبت به رقیبان کسب کند.

نمایش برخی از نمادها یا مجوزها می‌تواند به کسب اعتماد بیشتر کمک کند زیرا کاربران می‌خواهند بدانند با چه کسب معامله می‌کنند و همچنین برگه درباره ما که برند شما را معرفی می‌کند صفحه مهمی است که بسیاری از سایت‌ها فاقد آن هستند.

4- راه هایی برای متمایز شدن پیدا کنید.

تمایز یک نکته کلیدی است، ممکن سایت شما از قالب یا الگوی یکسان با دیگران استفاده کرده باشد اما ایجاد تفاوت و ویژگی خاص در جزییات می‌تواند داستان دیگری رقم بزند.

سفارشی‌سازی تصاویر یکی از راه‌های ایجاد تمایز است، استفاده از رنگ‌های برند یا لوگو می‌تواند ترکیب جذابی ایجاد کند. به طور کلی سعی کنید سبک خود را پیاده کنید یا از کارشناسان مشاوره بگیرید.

5- بر قابلیت استفاده و تجربه کاربری تمرکز کنید.

دسترسی مخاطبان را به محتوای موردنظر خود آسان کنید.

اگر یک سایت بررسی ویدیویی هستید، فیلم‌ها را در دید کاربران قرار دهید، اگر محصول یا خدماتی ارائه می‌کنید، مطمئن شوید می‌توانند با کم‌ترین تعداد کلیک به آن برسند.

علاوه بر داشتن منوی بهینه در دسکتاپ و موبایل به استفاده از یک باکس جست‌وجو  یا سایر علامت‌ها فکر کنید.

تصور نکنید که یک کاربر مایل است چندین بار کلیک کند تا به محصولی که عرضه می‌کنید برسد.

6- اصول سئو را به خاطر بسپارید.

سئو یک چیز اساسی به نظر می‌رسد اما نباید آن را فراموش کنید.

حداقل، بدانید که موتورهای جستجو چگونه محتوای شما را می‌خزند(Crawl) و ایندکس(رتبه‌بندی) می‌کنند و اطمینان حاصل کنید که فاکتورهای اصلی روی صفحه اعمال شده‌اند.

سئو جنبه‌های فنی دارد و فراتر از محتوای برگه قرار می‌گیرد اما لازم نیست نگران باشید تنها بر روی محتوا متمرکز شوید و اصول فنی را برون‌سپاری کنید.

7- از آمار وب‌سایت(Analytics) استفاده کنید.

ممکن است بدانید کدام یک از صفحه‌های شما پرطرفدار هستند اما نیاز به یک ابزار دارید تا آن‌ها را با هم مقایسه کنید و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را بیابید.

نیاز نیست هرروز آن‌ را چک کنید ممکن است بخواهید تعداد بازدیدکننده‌ها و رفتار آن‌ها را برای مثال در ماه گذشته بررسی کنید؛ این کمک می‌کند الگوی فروش یا تولید محتوای خود را بهبود ببخشید.

8- مطمئن شوید وب‌سایت شما همیشه کار می‌کند.

مطمئن شوید وب‌سایت شما همیشه می‌تواند خدماتی که ادعا می‌کند را ارائه دهد، در صورت بروز مشکل می‌توانید پیامی نمایش دهید که خرابی موقت را اعلام می‌کند. تنها با بررسی داده‌ها و نظارت بر وب‌سایت می‌توانید متوجه وجود مشکل شوید.

عدم وجود پروتکل https می‌تواند منجر به عدم نمایش درست برخی از قسمت‌ها شود و همچنین اعتماد کاربران را نیز کاهش دهد.

 بسیاری از کاربران وقتی نمی‌توانند به محتوایی که می‌خواهند برسند با شما تماس نمی‌گیرند – آن‌ها فقط سایت را ترک می‌کنند.

9- گوش دادن و یادگیری به طور مداوم

اجازه ندهید وب‌سایت شما مکانی ثابت باشد که دیدگاهی تکراری را دنبال می‌کند. به مشتریان و بازدیدکنندگان گوش دهید و سعی کنید تا نقد آن‌ها را جدی بگیرید، این کار را می‌توانید با ابزارهای ارتباطی درون وب‌سایت یا از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام دهید. به طور کلی سعی کنید از بازخورد آن‌ها برای پیشرفت خود بهره ببرید.

نتیجه

در حقیقت چیزی که منجر به پیشرفت می‌شود حفظ روند استفاده از نکته‌های کلیدی و یادگیری و کسب تجربه از بازخوردها در طول زمان است.

هم‌رسانی

برچسب‌ها:  سئو ، طراحی سایت

نوشته‌های بیشتر

guest
1 دیدگاه
بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
تازه‌ترین قدیمی ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

جدیدترین مطلب